11 Zář 2024
tipyZnáte vliv způsobu...
dozvěte se víceAutomechanika Moscow je zdaleka nejprestižnějším moskevským automobilovým veletrhem, a my jsme na něm samozřejmě nemohli chybět. Vzhledem k velkému zájmu o náš stánek se zcela jistě nejednalo o naši poslední účast. Zajímavostí určitě je, že se v Moskvě konaly zároveň dva velké veletrhy se stejnou tematikou – MIMS Automechanika Moscow a Interauto 2015.
Ať už se prestižní veletrhy Automechanika odehrávají v Moskvě nebo jiném koutu světa, vždy přitahují lídry svých oborů. Společnost BKF měla možnost účastnit se nejen veletrhu v Moskvě, ale i řady dalších zahraničních veletrhů z řady Automechanika. A již v prosinci nás uvidíte na Automechanice v Šanghaji. Na letošním veletrhu Automechanika v Moskvě jsme představili naši moderní techniku pro kontejnerové automyčky, například inovační měničku mincí, přizpůsobenou na ruské bankovky, nebo ovládací panel s možností bezkontaktních plateb. Vše bylo možné shlédnout na naší oblíbené myčce s konstrukcí Futuro.
Náš stánek s myčkou přilákal mnoho návštěvníků, přičemž se naše zařízení těšila veliké oblibě a sklízela slova uznání. Většina lidí již znala naši značku a přišla na veletrh hlavně kvůli nám, což nám učinilo velkou radost. Mnoho potenciálních zákazníků se již také zúčastnilo obou srpnových veletrhů. Měli jsme možnost mluvit s lidmi, kteří k nám přišli rovnou z veletrhu Interauto. Naše jednání s těmito klienty se ukázalo být velmi podmětné, hlavně díky jejich znalostem o ruském trhu. Doufáme, že i příští rok budeme mít možnost popovídat si s tolika erudovanými klienty.
Když opustíme téma samotného veletrhu, tak je potřeba zmínit pár slov o charakteristice ruského trhu, který je velmi zajímavý. Mnoho našich polských zákazníků si klade otázku, jakým způsobem ovlivnila hospodářská krize situaci s bezkontaktními automyčkami na ruském trhu. “V současné chvíli nás krize nezasáhla. Nadále sledujeme kontinuální růst prodeje v Rusku a jsme jednoznačným lídrem na ruském trhu.” Arkadiusz Gohra, vedoucí obchodního oddělení BKF. Určitě stojí za zmínku, že jsme jasnou jedničkou na ruském trhu, přičemž máme v Rusku již 132 automyček. To je více než dvakrát tolik, kolik v současné chvíli vybudovala nejbližší konkurenční firma.
Rusové oceňují naši značku, a to zejména moderní technologie (min. možnost správy přes internet) a spolehlivost automyček BKF, které pracují i v těch nejhorších klimatických podmínkách. Příkladem může být naše automyčka na Sibiři, vystavená ohromnému mrazu. I když se na ní občas něco porouchá, pro naše servisní techniky nepředstavuje její oprava žádný problém. Docela nedávno naši technici opravili, a to pomocí vzdálené podpory, automyčku v Rusku, vzdálenou zhruba 6000 kilometrů od sídla společnosti BKF. Tuto opravu nám umožnilo připojení zařízení k internetu a systém správy automyčky přes cloud, vyvinutý společností BKF.
Když chtějí naši ruští zákazníci investovat do dalších automyček, vracejí se k nám. Často se také stává, že k nám přecházejí klienti jiných producentů. Naši ruští partneři se zajímají o moderní řešení, která nabízí společnost BKF, a to zejména softwarem. Jsou to lidé, kteří si nemohou představit nákup automyčky bez možnosti správy přes cloud. Eliminace lidského faktoru je pro ně velice důležitá, na rozdíl od polského zákazníka, který vlastní automyčku již mnoho let a má již svoje zavedené návyky. I v případě, že má možnost komfortní kontroly všech parametrů přes internet, a tedy potřebu fyzických návštěv jen minimální, tak stejně pravidelně navštěvuje své zařízení, aby mohl manuálně zkontrolovat, zdali vše správně funguje.“ Arkadiusz Gohra, vedoucí obchodního oddělení BKF.
Rozdíl v odlišném přístupu k novým technologiím může pramenit z toho, že na východním trhu jsou bezkontaktní myčky ještě rozvíjejícím se byznysem, který se okamžitě setkal s velkým zájmem. Rozmach automyček v Rusku se uskutečnil v době, kdy již byly představeny četná moderní vybavení pro majitele, a proto si rusové nedokáží představit jiný způsob správy, nežli přes internet. V porovnání s východním trhem se v Polsku objevily bezkontaktní myčky mnohem dříve. “Poláci většinou kupují myčky už jako přídavek ke svým podnikům, například k čerpacím stanicím, zatímco v Rusku se obvykle jedná o první investici. Lidé tam většinou investují do více objektů, přičemž budují celé mycí komplexy s mnohem více stanovišti než má průměrná automyčka na západě. A co víc, je to velmi lukrativní byznys!” Piotr Andrzejewski, ředitel společnosti BKF. “Dokonce i na myčce se šesti stanovišti se můžeme setkat s ohromnými frontami. Děje se to mimo jiné také proto, že Rusové rádi tráví čas u automyček. Pijí kávu, potkávají se se známými. To je jich způsob trávení času.” Przemyslaw Jerzy, obchodní zástupce společnosti BKF pro ruský trh.
Doufáme, že jsme Vás alespoň zčásti seznámili s ruským trhem a veletrhem Automechanika Moscow. A již v listopadu budete moci navštívit společnost BKF CarWash na veletrhu v Dubaji a poté v prosinci na, již dříve vzpomínaném, veletrhu v Šanghaji.