27 Lis 2018

Může být provozování bezkontaktní automyčky pomyslnou trefou do černého? Ale proč? Protože Češi rádi dbají o svá auta. Pokud ale chcete díky myčce dosahovat vysokých zisků, měli byste vždy pamatovat na několik důležitých zásad…

Říká se, že pokud se chcete stát milionářem, musíte dát lidem něco, co vyřeší jejich problémy. Především proto, že si lidé za prosté řešení, které jim zjednoduší život, velmi rádi zaplatí. Profesionální automyčka se tak přirozeně sama nabízí, proč tedy o ní nezačít uvažovat?

Češi rádi vlastní…. automobily

Nejprve se podívejme na statistiky, které nám jistě poskytnou cenné údaje. Česká Republika má cca 10,56 mln. občanů. Centrální registr vozidel eviduje více než 5 500 000 osobních a dodávkových vozidel! Co to tedy znamená? Na jednoho českého občana připadá cca 1,92 vozu! Z toho vyplývá, že polovina národa potřebuje místo a zařízení, kde si může efektivně umývat svoje čtyřkolé mazlíčky. Měli bychom také pamatovat na to, že se do těch 10,56 mln. počítají i děti a mládež, kteří nemohou řídit ani vlastnit auto.

Určitě neobjevíme Ameriku, když Vám řekneme, že vlastnit vůz či motorku, je drahý špás. Pokud tedy investujeme tolik času a finančních prostředků do oprav, paliva, náhradních dílu apod., byla by škoda to vše zahodit nekvalitní péči o karoserii. Rozhodně to chce pravidelné mytí.

Časy se mění… umývat auto na dvorku patří minulosti

Češi si potrpí na péči o svoje auto, jen co je pravda. Všichni si ještě pamatujeme na ty časy, kdy neexistovaly profesionální myčky aut. To se pak o víkendu, zvlášť když počasí přálo, plnily parkoviště před paneláky nebo před garážemi nedočkavými muži (především) s kýblem saponátu v jedné a hadrem (či houbou) v druhé ruce, nažhavenými si nablýskat svého mazlíčka. Nejedná ratolest si tak na rodičích přivydělala i nějakou tu kačku za pomoc s leštěním.

Ty časy jsou však už dávno pryč. Naše pohodlnost roste s úměrou naši zaneprázdněnosti. Na půldenní mazlení se s lakem, či pečlivé voskování už nám prostě nezbývá čas. Proto ochotně využíváme profesionálních řešení.

myjnia-bezdotykowa-chemia

Kartáče? Už jenom na vlasy!

Ne každé profesionální řešení však odolalo zubu času. Příkladem jsou kdysi hojně navštěvované portálové myčky, do kterých se jezdilo celou rodinou, jako na atrakci v Pratru. Děti nadšeně výskaly, když se blížily kartáče nebo sušák. Méně už tak rodič, když zjistil, že jim taková návštěva zničila anténu nebo poškrábala lak.

Z časem se také zjistilo, že stávající kartáčová technologie má neblahý dlouhodobý vliv na karoserii vozidla. Mnozí pochopili , že kartáčovat se vyplatí spíš vlasy a začalo se ohlížet po jiné alternativě.

Dobré umístění, nové technologie a několik stanovišť to je základ!

Ale po jaké? Co třeba bezkontaktní automyčky? K nim se začíná obracet většina zákazníků. Je tedy přirozené, že tam, kde je poptávka by měla vzniknout i nabídka. A tady vstupují do prostoru potencionální investoři a podnikatelé. Ti budou potřebovat ještě několik poznatků, aby se jim jejich záměr dobře zpeněžil.

Především mějte na paměti dobré umístění. Myčka by měla být v provozu někde, kde se pohybuje větší množství řidičů. Takovým místem mohou být například nákupní centra, stanice STK, autobazary, čerpací stanice, autoservisy, paneláková sídliště, turistické atrakce (např. zábavní parky), při výjezdu z měst nebo podél frekventovaný silnic. Samozřejmě, že ideální je takový pozemek vlastnit, ale i dlouhodobý pronájem, alespoň na 10 let, může být dobrým řešením.

A co by měla mít samotná automyčka? Tak především dobře vypočítaný počet stanovišť, tak aby zákazníky neodrazovala příliš plná nebo prázdná myčka. Taky se vyplatí investovat do moderních řešení – měničky jsou samozřejmost, placení kartou nebo pomoci mobilu zase přiláká mladší generaci, která už pomalu ani neví, jak vypadá hotovost. Nepřetržitý provoz může být lákadlem pro mnohé zaneprázdněné zákazníky. V neposlední řadě by zákazníci měli být spokojeni s kvalitou mytí, která se odvozuje od technologie a používání ověřených a kvalitních čistících prostředků.

Budete-li se řídit těmito jednoduchými zásadami, nebudete mít nouzi získat stálou klientelu a Vaše podnikání Vám bude vzkvétat.

Provozování automyčky se vyplatí!

Jakmile se rozhodnete, že v automyčce vidíte Vaši budoucnost a rozhodnete se zainvestovat, měli byste se v první řadě spojit s profesionály. Nejlépe s takovými, kteří se již na trhu pohybují několik desítek let a na svém kontě mají nespočet úspěšných projektů. Tito lidé totiž v tom umí chodit, dlouholetá praxe jim poskytuje vědomosti a rozhled na trhu, dobře znají potřeby a zalíbení zákazníků. Udělají vše pro to, abyste ve Vašem podnikání dosáhli očekávaného zisku. Další spokojený investor je pro ně totiž nejlepší reklamou.

Tak fajn rozhodnuto, kolik bude třeba investovat a jaká je návratnost? Náklady jsou nemalé, je třeba počítat minimálně s 3,5 – 4 miliony korun. To už je nějaká částka. Určitě se najdou i takoví, kteří si budou myslet, že za tu částku, bude lepší koupit a následně pronajmout byt. Nikdo jim v tom bránit nebude. Podaří se jim však vydělávat na nájmu 180 tis. Kč měsíčně? Pochybujeme. To je totiž vypočtený měsíční zisk z provozu 3 stanovištní myčky. Nezbývá než uznat, že takové podnikání se prostě vyplatí.